lördag 5 september 2009

Var på träningsläger

Jo men visst låter Träningsläger mycket bättre än Rehab?! Nu har jag i alla fall avklarat en treveckorskurs på Kalmar Lasarett. En vanlig dag bestod av: Morgonjympa, bassängträning (gympapass i varm bassäng), handträning, lunch, träningspass i gymmet och avslappning. Mellan de olika passen var en del föreläsningar intryckta. Tja. Så nu är man vältränad :)

Well... träningen är mest tänkt som en boost-start för de som har t ex RA (reumatism). En start alltså. En början. Vilket betyder att mer träning bör följa. Sjukgymnasterna frågade ständigt om våra planer för fortsatt träning. "Men någon form av idrott måste du väl i alla fall tycka om??" "Jo, men pingis tycker jag är kul," svarade jag. Så sagt och gjort. I onsdags startade Thomas och jag upp pingisträningen här i Rockneby Folkets hus. Varannan vecka i och för sig, men det är ju ändå en början!

Så... wish me good luck! Om du bor i Rockneby så lär du få se mig cyklandes omkring mycket oftare framöver. Ska bara skaffa mig en cykel med fungerande växlar också. Den jag har nu fick jag när jag fyllde 10 år. Men den duger gott åt Markus...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se Personligt